--> מחקר חדש - בעלי כלבים חיים יותר | BliGil - בעלי חיים

מחקר חדש - בעלי כלבים חיים יותר

במקרה שאתה צריך סיבה נוספת כדי לאמץ כלב, על פי מחקר חדש שנעשה על יותר מ - 3.4 מיליון אנשים, בעלות על כלב קשורה לחיים ארוכים יותר. המח...



במקרה שאתה צריך סיבה נוספת כדי לאמץ כלב, על פי מחקר חדש שנעשה על יותר מ - 3.4 מיליון אנשים, בעלות על כלב קשורה לחיים ארוכים יותר. המחקר, שפורסם ב- Scientific Reports, הוא האחרון במספר הולך וגדל של מחקרים המצביע על כך שבעלות על כלב טובה לבריאות האדם - במיוחד עבור אנשים שחיים לבד.
כדי לחקור את הקשר בין כלבים לאריכות ימים, חוקרים מאוניברסיטת אופסלה בשוודיה בחנו את הרשומות הארציות של גברים ונשים בשוודיה בגילאי 40-80. הם התמקדו ב - 3.4 מיליון אנשים שלא היו להם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם בשנת 2001, ועקבו אחר מצב בריאותם ברשומות, וכן אם הם רשומים כבעלי כלב - במשך כ 12 שנים, עד שנת 2013. רישום בעלות על הכלב הוא חובה בשוודיה, וכל ביקור בבית החולים נרשם במאגר מידע לאומי, כך שהמיידע ניתן להצלבה בקלות יחסית.
המחקר מצא כי בעלי כלבים היו בסיכון נמוך יותר למוות עקב מחלות לב וכלי דם מאשר אנשים שלא דיווחו על בעלות על כלב, כמו גם בעלי כלבים היו בסיכון נמוך יותר למוות מסיבות אחרות. זה היה נכון גם לאחר שיקלול עבור גורמי סיכון נוספים כגון עישון, אינדקס מסת הגוף, ומצב סוציו-אקונומי.
ההשפעה המגנה הבולטת ביותר היתה עבור אנשים החיים לבד, אשר נמצא כי להם יש סיכון גבוה יותר למוות מוקדם יותר, מאשר אלה החיים בזוגיות או עם אנשים אחרים. אנשים שחיו לבדם עם כלב, היו בסיכון מופחת של 33% למוות, ו 11% הפחיתו את הסיכון למחלות לב וכלי דם, מאשר אנשים שחיו לבדם ללא כלב.
המחקר לא מוכיח כיצד הבעלות על הכלב מפחיתה את הגורמים למוות או למחלות לב וכלי דם. אבל סביר מאוד, אומרת אחת החוקרות  Tove Fall, וטרינרית ופרופ 'לאפידמיולוגיה – שעצם הטיפול בכלב גורם לאנשים להישאר פעילים ולחיות אורח חיים בריא יותר. כבעלת כלב, שמתי לב כי האנשים שאני פוגשת במהלך הטיולים היומיים שלי, הם לעתים קרובות גם בעלי כלבים, במיוחד כשמזג אוויר גרוע ורוב האנשים נשארים בבית.
הסבר אפשרי נוסף, היא מוסיפה, יכול להיות השפעה של כלב על המיקרוביום של בעליו. מחקרים הראו כי גידול עם כלב בבית יכול להפחית אלרגיות ואסטמה, וחיות מחמד עשויות לספק יתרונות למערכת החיסון של מבוגרים. מחקרים הראו גם כי בעלי הכלבים יש תגובה נמוכה יותר ללחץ והתאוששות מהירה יותר של לחץ דם בעקבות אירועים מלחיצים.
בואו נודה בזה, החיים יכולים להיות בודדים מאוד. יקירים וחברים עוברים, הילדים עוזבים, העבודה והשיגרה משתלטים, וקשה יותר לצאת מהבית ולהשתתף בפעילויות.
הפתרון פשוט ומפתיע, יש מקור של פעילות וחברות וכייף ואהבה אינסופית - חיות מחמד.
כפי שראינו, מחקרים מרובים מוכיחים כי שהייה עם בעלי חיים מפחיתה לחצים, מורידה את לחץ הדם, גם אנשים עם רמות כולסטרול וטריגליצרידים מראים שיפור בערכים כאשר יש להם חית מחמד. חית המחמד מגבירה את האינטראקציה החברתית ואת הפעילות הגופנית, ויש להם השפעה מדהימה ומנחמת על סימפטומים של דיכאון ותחושת בדידות.
מבוגרים רבים מעידים כי הם לא חשים בודדים כשהכלב או החתול בבית. ככל שאנו מתבגרים אנו נוטים לצאת פחות, כלבים מעניקים לנו אהבה  וחום ללא תנאי, משפרים את איכות החיים של הבעלים על ידי שהם גורמים לנו לטפל בהם, והאחריות לדאוג להם לפעילות יומיומית, לבריאות ומזון, ואינטראקציה עם כלבים אחרים, יוצרת גם פעילות ואינטראקציה יומיומית בריאה ומועילה לבעלים. ובנוסף כלבים ערנים, ומעניקים תחושת בטחון, שקט נפשי והגנה לבעלים.
אז איזה חיית מחמד כדאי למבוגרים לאמץ.
עדיף למבוגרים לאמץ בעל חיים בוגר, לגורים יש צרכים רבים, והם דורשים טיפול, גמילה ואילוף. לכן עדיף לאמץ בעל חיים שהוא כבר מחונך וגמול, ורק רוצה להיות מטופל ושייך ונאמן.
כדאי לבדוק ולהתאים בין הטמפרמנט שלך, לטמפרמנט של בעל החיים שאת/ה מעוניין לאמץ. אין טעם לאמץ כלב מאד אנרגטי שדורש פעילות אינטנסיבית יומיומיות, אם את/ה לא מסוגל/ת לספק לו את הפעילות הנדרשת. כנ''ל, אין טעם לקחת כלב גדול לדירה קטנה, אם את/ה לא יכול/ה לספק לו את המרחב הדרוש.
חישבו על התקציב שלכם לפני שאתם מאמצים. כלב מאימוץ עלותו נמוכה מאד, והוא מגיע מחוסן, מעוקר, בריא ובדרך כלל גם מחונך. עלות החזקתו של כלב ממוצע נעה סביב 250שח בחודש, שזה כולל מזון וטיפול וטרינרי שוטף כגון חיסונים, כשבעל החיים חולה, ישנה הוצאה נוספת על טיפול וטרינרי ותרופות. עלות גידול חתול זולה יותר, ציפורים ודגים עלות החזקתם אף נמוכה יותר.
אנשים שמטיילים או נעדרים הרבה, צריכים לדאוג לגיבוי טיפולי לבעל החיים לתקופה שהם אינם. מפנסיונים בתשלום, ועד דוג סיטרים למינהם, בני משפחה, ואפילו הסדרים עם חברים לגינת הכלבים, שפעם הם משגיחים על חיית המחמד שלך, ופעם אתם דואגים לטפל בשלהם.
אם אתם לא מומחים ומיומנים בגידול בעלי חיים, אמצו רק חיות מחמד בריאות. תהליכי שיקום הם מורכבים, יקרים ודורשים מומחיות.
אם לא היה ברשותכם בעבר בעל חיים, עליכם לדעת כי הטיפול בו דורש זמן, אהבה, וגם כסף. אל תאמצו בעל חיים אם אתם לא שלמים ומוכנים לכך. לצד היתרונות הרבים, ישנה גם אחריות של הבעלים.
איפה מאמצים חיית מחמד.
אימוץ מעמותות ומקלטים הוא עדיף בהרבה מובנים. הוא הרבה פחות יקר, הכלבים מגיעים מטופלים, מחוסנים ומעוקרים, לעיתים רבות אתם עושים מיצווה ומצילים אותם מהמתת חסד. יש להם מבחר גדול של סוגי כלבים מגזעים שונים, העובדים במקלט מכירים היטב את אישיותו של  בעל החיים ויכולים לסייע לכם בהתאמה טובה יותר. כמובן שתמיד אפשר גם לרכוש כלב או חתול ממגדל, אך זו כמובן הוצאה גדולה, ואין לה את אותו ערך חברתי שיש באימוץ.
לסיכום:
1. חיות מחמד עוזרות להילחם בבדידות.
2. הם שומרים אותנו פעילים ובריאים.
3. הם מרגיעים ומפחיתים לחצים.
4. הם מעודדים פעילות חברתית.
5. הם החברים הכי טובים.
6. הם יוצרים תחושת בטחון.
ואם יש לך זמן פנוי וסבלנות, למד אותם טריקים חדשים.
לינק לעמותת תנו לחיות לחיות
חיזקו ואמצו. 

תגובות

שם

recent,1,
rtl
item
BliGil - בעלי חיים: מחקר חדש - בעלי כלבים חיים יותר
מחקר חדש - בעלי כלבים חיים יותר
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhRJHBlbK-0CwFCLUxpkjOE0aX9FwTipOPPTx9AlZ2qAQ6syo6rExKPkcfRlvnGJu-jzOTcBFWEFEVEMA34wanZ34XuPwXFjse2NVJmzGrwpS8G7NV3j5GnIZq8I6FKgs2AdF1qk8g4wFVl/s1600/dog%252Bman.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhRJHBlbK-0CwFCLUxpkjOE0aX9FwTipOPPTx9AlZ2qAQ6syo6rExKPkcfRlvnGJu-jzOTcBFWEFEVEMA34wanZ34XuPwXFjse2NVJmzGrwpS8G7NV3j5GnIZq8I6FKgs2AdF1qk8g4wFVl/s72-c/dog%252Bman.jpg
BliGil - בעלי חיים
http://pets.bligil.co.il/2018/10/blog-post_22.html
http://pets.bligil.co.il/
http://pets.bligil.co.il/
http://pets.bligil.co.il/2018/10/blog-post_22.html
true
8333378192178334247
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy